Rozdziały
Regulamin witryny
Poniższe zasady zostały ujawnione celem wyjaśnienia poszczególnych obowiązków wszystkich członków społeczności Forum WinISO.pl. Zasady te powinny być przestrzegane przez wszystkich, aby zapewnić, iż nasza witryna działa sprawnie i zapewnia zabawę oraz produktywne doświadczenia dla wszystkich członków naszej społeczności i odwiedzających.
-
Regulamin Forum
-
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Każdy zarejestrowany użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania zasad Regulaminu. Niestosowanie się do jego zapisów będzie skutkowało nałożeniem stosownych ograniczeń opisanych w pkt. V Regulaminu.
- Użytkownik akceptuje serwis takim jakim jest, nie otrzymując gwarancji na to, iż korzystanie z serwisu będzie się odbywać bez błędów i zakłóceń.
- Administratorzy i Moderatorzy mają prawo do kontrolowania treści wypowiedzi i ich modyfikowana a nawet do usuwania.
- Sprawy prywatne lub skierowane do określonego Użytkownika niezwiązane z tematem należy załatwiać za pośrednictwem prywatnej wiadomości (tzw. PW).
- Rejestracja w serwisie jest w pełni darmowa i dobrowolna.
- Dokonując rejestracji, Użytkownik wyraża zgodę na okresowe otrzymywanie wiadomości e-mail od Administracji oraz partnerów serwisu, na adres poczty elektronicznej podany podczas zakładania konta.
- Przed założeniem nowego wątku lub napisaniem posta, każdy Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z wątkami umieszczonymi w danym dziale.
- Przed założeniem nowego wątku Użytkownik zobowiązany jest do sprawdzenia, czy nie istnieje podobny lub taki sam temat. Dobrym pomysłem jest skorzystanie w dostępnej na Forum wyszukiwarki.
- Temat wątku powinien jednoznacznie wskazywać problem w nim opisany.
- Nowy wątek powinien mieć klarownie i zrozumiale określony temat oraz zawierać możliwe dokładny opis problemu.
- Pisania postów niezrozumiałych, WIELKIMI LITERAMI, zbędnego cytowania oraz nadmiernego formatowania tekstu, celowego nabijania postów (czyt. pisania nie na temat), celowego przyznawania negatywnej reakcji (reputacji) bez uzasadnionego powodu, korzystania z systemu prywatnych wiadomości jeżeli jest to zbędne, usuwania treści postu jeżeli problem został rozwiązany oraz zakładania tematów w niewłaściwych działach Forum.
- Ujawniania publicznie danych; danych osobowych i prywatnej korespondencji innego Użytkownika bez jego wiedzy i zgody.
- Umieszczania treści w jakiejkolwiek formie o charakterze uznanym przez Polskie, lub międzynarodowe prawo za nielegalne/karalne:
- nielegalne oprogramowanie w tym techniki łamania zabezpieczeń, [........], keygeny, wirusy, linki do nielegalnych kopii oprogramowania, kluczy produktów
- niewyszukane i wulgarne słownictwo,
- pornografię, przemoc czy treści drastyczne,
- niedozwolone substancje, praktyki (narkotyki, towary zakazane, leki).
- symbole i treści obrażające uczucia religijne,
- treści naruszające imię osób publicznych, poprzez publikację kłamliwych, lub niesprawdzonych informacji,
- nienawiść rasowa, etniczna,
- Publikowania treści o charakterze reklamowym (min. linków polecających) bez uzyskania uprzedniej zgody Administratora/Moderatora forum.
- Duplikowania, powielania tego samego tematu w różnych kategoriach/działach Forum.
- Działania na szkodę Forum.
- Tworzenia wielu kont przez jedną i tą samą osobę.
- Umieszczania linków maskujących, skracających prowadzących do adresu docelowego.
- Kopiowanie lub powielanie elementów serwisu stanowiących własność intelektualną Administratora lub innego użytkownika Forum, bez otrzymania uprzedniej wyraźnej jego zgody na takie działanie.
- W Shoutboxie nie wolno umieszczać linków do własnych tematów z prośbami o pomoc w rozwiązaniu problemu (dopuszczalne jest, w ramach zadanego pytania, umieszczanie linków do już rozwiązanych tematów).
- Shoutbox to nie miejsce na rozwiązywanie problemów. Masz pytanie lub problem? Załóż odpowiedni temat w odpowiednim dziale.
- Łamanie zasad niniejszego regulaminu skutkować będzie otrzymaniem adekwatnej kary.
- Do nałożenia kary ma prawo osoba posiadająca uprawnienia moderacyjne (zwana dalej „Moderatorem”) lub bezpośrednio Administrator Forum.
- Użytkownicy nagminnie, lub w sposób rażący naruszający postanowienia regulaminu otrzymają w kolejności: pouczenie, ostrzeżenie, czasowe zawieszenie, blokadę lub usunięcie konta.
- Administratorowi i Moderatorowi przysługuje prawo do nałożenia na Użytkownika naruszającego zasady określone w niniejszym Regulaminie następujących kar:
- pouczenie – przez które rozumie się zwrócenie uwagi w poście lub w prywatnej wiadomości,
- ostrzeżenia – przez które rozumie się nałożenie ostrzeżenia, skutkującej pojawieniem się informacji w profilu Użytkownika,
- czasowe zawieszenia – przez które rozumie się zablokowanie możliwości publikowania wpisów na określony czas,
- usunięcie konta – przez które rozumie się całkowite usunięcie konta Użytkownika.
- Ostrzeżenie kasuje się automatycznie po 60 dniach od daty jego otrzymania. Jeśli w przeciągu 30 dni użytkownik otrzyma co najmniej 3 ostrzenia jego kotno jest automatycznie blokowane na okres 30 dni. W tym czasie może się zalogować na Forum ale nie może uczestniczyć w żadnych dyskusjach gdyż zablokowana zostanie mu możliwość pisania na czacie oraz odpowiednia na posty.
- Kwestia interpretacji wykroczenia i przyznania za nie kary należy do Administratora i Moderatora.
- Kara może zostać anulowana na stosowną prośbę Użytkownika, o ile ten w ciągu kolejnych 30 dni nie naruszył żadnego z punktów regulaminu.
- W przypadku rażących wykroczeń Administrator (lub moderator po stosownej konsultacji z Administratorem) zastrzega sobie prawo do natychmiastowego usunięcia konta Użytkownika bez ostrzeżenia.
- Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia stosownego odwołania od nałożonej kary. W takim wypadku należy napisać wewnętrzną wiadomość (PW) do Moderatora/Administratora, który daną karę nałożył. W treści wiadomości należy wskazać dla czego uważa się, że otrzymana kara jest niesłuszna i/lub wytłumaczyć swoje zachowanie, które doprowadziło do złamania zasad Regulaminu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01 lutego 2021 r.
- Sprawy i kwestie, które nie zostały uregulowane w niniejszym regulaminie zostaną rozpatrywane indywidualne przez Administrację.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu w dowolnym momencie.
- O każdej zmianie zapisów regulaminu (pomijając kwestie związane z poprawkami kosmetycznymi czy ortograficznymi) Administrator będzie informował Użytkownika za pośrednictwem wiadomości email lub PW.
- Wszelkie skargi należy kierować bezpośrednio na adres e-mail lub PW Administratora.
- Nieznajomość regulaminu nie zwalnia Użytkownika z jego nieprzestrzegania.
-
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE